• lt
    • en
    • pl
    • ru
    • lt
      • en
      • pl
      • ru
  • Titulinis
  • Kokią psichologinę pagalbą galiu gauti?

Kokią psichologinę pagalbą galiu gauti?

Nuo neapykantos kalbos ir neapykantos nusikaltimų nukentėję asmenys susiduria ne tik su dideliu stresu nusikaltimo metu. Ilgainiui jie gali susidurti ir su ilgalaikėmis psichologinėmis pasekmėmis – nemiga, nesaugumo jausmu, asmenybės pokyčiais ar potrauminio streso sutrikimu. Todėl susidūrus su sunkumais patartina kreiptis į specialistus dėl psichologinės arba emocinės pagalbos.

Pirminė psichikos sveikatos priežiūra  

Valstybės kompensuojamą psichologinę pagalbą asmenys gali gauti psichikos sveikatos centre, kuriame yra užsiregistravę (šie centrai paprastai yra prie poliklinikų, mažesnės klinikos yra sudariusios sutartys su psichikos sveikatos priežiūros specialistais).

Klinikos ir poliklinikos savo pacientams privalo sudaryti galimybę kreiptis į psichikos sveikatos centro komandą, kurią sudaro gydytojas psichiatras, vaikų ir paauglių psichiatras, psichikos sveikatos slaugytojas, socialinis darbuotojas ir medicinos psichologas. Dėl informacijos suteikimo asmenys gali kreiptis tiesiogiai į centro arba į savo poliklinikos registratūrą – norint užsiregistruoti pas psichologą ar psichiatrą nereikia šeimos gydytojo siuntimo.

Skubi psichologinė ar psichiatrinė pagalba teikiama be eilės psichikos sveikatos centro darbo valandomis.

Lietuvos psichikos sveikatos centrų sąrašą rasite ČIA.

Kitos organizacijos

Krizių įveikimo centras (Antakalnio g. 97, Vilnius). Organizacijos specialistai teikia psichologinę pagalbą (karantino metu tik nuotoliniu būdu) konsultuodami įvairiais klausimais. Pirmoji konsultacija nemokama, vėlesnės septynios konsultacijos kainuoja po 10 eurų. Konsultacijos teikiamos: darbo dienomis 16–20 val., šeštadieniais 12–16 val. Konsultacijos teikiamos telefonu (registracijos tel.+370 640 51555), „Skype“, „Messenger“ programėlėmis.

Specialistai teikia paslaugas lietuvių, anglų, rusų, lenkų kalbomis.

Emocinės pagalbos linijos

Organizacija Paslaugos Kontaktai
Jaunimo linija Nemokama, anoniminė emocinė parama visą parą (pokalbiai internetu vyksta pirmadieniais–šeštadieniais, 18–22 val.) Tel.: 8 800 28888,

pagalba taip pat teikiama elektroniniais laiškais, pokalbiais internetu

 

Vilties linija Nemokama, anonimiška, suaugusiems skirta emocinė parama visą parą Tel. 116 123, pagalba taip pat teikiama el. paštu: 116123@viltieslinija.lt,  gyvai (Džiugo g. 6, Telšiai)
Pagalbos moterims linija Nemokama, anonimiška moterims skirta emocinė parama visą parą Tel. 8 800 66366, pagalba taip pat teikiama el. paštu, pokalbiais internetu
Nelik vienas Nemokama emocinė, psichologinė, teisinė pagalba vyrams Užsiregistruoti teisininko / psichologo / psichoterapeuto konsultacijoms galima telefonu 86 0411119 arba el. paštu: info@nelikvienas.lt
Vyrų linija Nemokama emocinė, psichologinė, teisinė pagalba vyrams (darbo dienomis, 10–14 val.) Tel.: 8 670 00027,

pagalba taip pat teikiama el. paštu info@vyrulinija.lt

„Linija Doverija“

 

 

Nemokama emocinė pagalba paaugliams ir jaunimui rusų kalba

 (antradieniais–šeštadieniais 16:00–20:00 val. (išskyrus valstybės švenčių dienas)

Tel. 8 800 77277​

 

 

Informaciją apie emocinę sveikatą ir psichologinę pagalbą galima rasti interneto svetainėje „Pagalba sau“.

Mobiliosios programėlės

Padėti sau įveikti psichologinius sunkumus, atsiradusius nukentėjus nuo neapykantos, gali padėti ir mobiliosios programėlės. Jos nepakeičia psichikos sveikatos specialistų, tačiau gali suteikti įrankių, kaip įveikti panikos atakas, stresą, nemigą ir panašius sutrikimus.

Ramu“. Tai nemokama interaktyvi programėlė, skirta asmenims, patiriantiems panikos atakas. Programėlė suteikia instrumentų įveikti panikos ataką esamuoju laiku. Taip pat lavina savipagalbos įgūdžius, moko nusiraminti, atsipalaiduoti. Parsiųsti programėlę galite į įrenginius, naudojančius „Android“, „iOS“ operacinę sistemą.

Pagalba sau“. Naudojant šią nemokamą programėlę galima stebėti savo būseną bei rasti informaciją, kur kreiptis (ar nukreipti kitą) prireikus pagalbos. Mobiliosios aplikacijos turinys suskirstytas į 5 dalis: emocijų stebėjimas; savipagalbos pratimai; pagalbos linijų kontaktai; interaktyvus pagalbos teikėjų žemėlapis; edukacinė medžiaga. Programėlė pritaikyta „Android“ operacinei sistemai.